Nutrilon v našich životoch


Vítam Vás!

Každá maminka chce pre svoje dieťa to najlepšie. Tak isto je to aj so mnou. Ešte keď som bola tehotná neustále som premýšľala aké to bude, keď bude Alžbetka s nami. Aká bude, ako budeme tráviť spoločné chvíle, čo všetko ma čaká a neminie a čo všetko mi materstvo prinesie.

Často som premýšľala aké bude dojčenie, či to zvládnem, no celé tehotenstvo som myslela pozitívne a strašne sa na to tešila❤ Mala som aj veľké obavy, veď predsa to poznáte všetci z okolia na Vás chŕlia milión vedomostí a rád. Pre mňa ako prvorodičku boli všetky tie veci neznáme, divné, niekedy som nevedela čo si o tom myslieť a čo brať vážne. Napriek tomu som sa veľmi tešila na náš malý batôžtek❤


Jedného rána som začala mať bolesti a s radosťou som to oznámila aj manželovi s tým, že to už príde a naša malá láska zavíta k nám. Avšak dala na seba počkať a ja som porodila až ďalší deň večer, ale o tom inokedy. 

Bolo to neskutočné emotívne keď som s ňou bola. Prežívala som neopísateľné okamihy. Až do vtedy kým Alžbetka neplakala po nociach tak, že bola až modrá a ja som mala každý večer stres čo bude zase v noci. V nemocnici sa sestričky snažili, manžel mi nosil domácu stravu vhodnú pre dojčacie matky, mala som dostatok tekutín, prikladala som pravidelne z oboch prsníkov. No nepomohlo. Domov sme odchádzali s odporúčaním dokrmovania.
Bola som zo seba sklamaná, cítila som sa neschopne......


Doma som sa snažila koľko sa dalo, v noci bola Alžbetka dojčená vtedy jej to stačilo, postupne sa mliečko aj rozbehlo...vďaka prikladaniu, pitiu matyšáka, cara, jedeniu tabletiek na podporu dojčenia (senovka a benedikt), litrov čaju pre dojčacie matky a homeopatík. Neustále som sa snažila, no cez deň mávala Alžbetka neskutočné záchvaty plaču.
Jeden večer len plakala a hľadala prsník. Ja som už mliečko nemala, plakala som tiež...totálne som sa zrútila...bolo mi to hrozne ľúto a tak si manžel.....za toto mu veľmi vďačím.... ku mne sadol a povedal: "chcem aby si si materstvo užila, bola šťastná a nie vystresovaná, pozri sa na ňu...ani jej to neprospieva" a tak prišlo obdobie, že sme Alžbetku prikrmovali častejšie a častejšie....a ja som aj to málo mliečka stratila.
No naše malé dievčatko sa zmenilo. Prestala plakať, bola spokojnejšia, vyspinkaná, veselšia a usmievavá.


Každá matka, žena vie, že materské mlieko je jedinečné ničím nahraditeľné. Vieme, že dojčenie je najprirodzenejším spôsobom výživy dojčiat. Posilňuje imunitu kojenca a prináša mu všetkého dostatok. Jedálniček priamo ušitý na neho. 

Avšak, keď nastanú takéto chvíle , že mliečka je menej a menej, sú tu náhrady, počiatočné mliečne výživy, ktoré sa snažia čo najlepšie kopírovať zloženie materského mlieka a dodať dieťatku to, čo je pre jeho vývin dôležité. Vitamíny, oligosacharidy a ďalšie množstvo potrebných látok. 



Naša voľba bola jednoznačná NUTRILON. V nemocnici dávali Alžbetke Bebu no tá jej nesadla a mala veľké bolesti bruška spojené so zápchou.
V tom období som bola nesmierne šťastná, že sme našli mliečko na prvý šup a Alžbetka ho prijala bez ťažkostí. Po najedení spokojne odgrgla, zaspala a spala aj 3 hodiny. Neskôr bola aktívnejšia, spokojná, stále sa usmievala. A to jej aj ostalo. Mám doma krásne, zdravé a usmievavé dieťa, ktoré bolo od malička na umelom mliečku a viem, že lepšie rozhodnutie som spraviť nemohla.



NUTRILON sme volili na základe odporúčaní mamičiek a známych. Keďže ona nemala žiadne zdravotné problémy zvolili sme Nutrilon PRONUTRA a ním pokračujeme až doteraz a ešte aj hodnú chvíľu budeme.Chcela som ešte napísať, že aj keď som mala zo začiatku hrozné výčitky a cítila som hnev, že nie som schopná dojčiť. Teraz neľutujem, že sme zvolili toto mliečko. Len tak na margo toho, že Alžbetka od malička pije umelé mliečko a nebola ani raz chorá. Určite odporúčam, aby maminky dojčili, ale som názoru keď to nejde tak to nejde.

A keďže ma veľmi zaujímalo aké mlieka mamičky používajú najčastejšie vymyslela som si, že spravím menšiu štatistiku, ktorú Vám sem pridám vo forme grafu. Pýtala som sa mamičiek na modrom koníku, na instagrame a na facebooku. Kontaktovali ma do správ a ja som si z toho len urobila tabuľku a graf. 
Do grafu som nezaradila mlieka, ktoré mali menej ako 5hlasov a to boli mlieka : Neocate LCP, Milupa, Amilk, France lait.
Dokopy sa mi ozvalo 145 mamičiek, za čo im veľmi pekne ďakujem. 



Tu je spomínaný graf

Najviac mamičiek preferuje značku Nutrilon (48 mamičiek), následne Babylove (29 mamičiek) a Hipp (21 mamičiek). Väčšina týchto umelých mliek je známa, teda aspoň okrem Humany o ktorej som ja veľmi nepočula.
Tento článok som sa rozhodla napísať, pretože ma zaujímalo, aké mliečka maminky používajú a nie kvôli propagovaniu mliečka, ktoré používame my.


Prajem Vám pekný deň

Tatiana

Komentáre

Zverejnenie komentára